Het chronisch vermoeidheidssyndroom deel 3

Voedingsadvies volgens de Ayurveda

Voorkeur: Vers en biologisch.

Zoveel mogelijk vegetarisch.

Koken met specerijen.

Vers koken en opeten.

Veel groenten, granen en peulvruchten.

Kook natuurlijk, ideaal is gasfornuis.

Eet zoveel mogelijk warm bereide voeding 3x per dag is ideaal.

Eet gevarieerd, zes smaken (zoet, scherp, wrang, bitter, zout en zuur)  en zoveel mogelijk kleuren.

Afkeur: Diepvries en blikken.

Teveel brood en kaas.

Verbod op microgolf.

Beperk de tussendoortjes.

Geraffineerde suikers en tarweproducten.

Zuivelproducten.

Geraffineerde oliën.

Wees voorzichtige met volgende voedselcombinaties:

Fruit en zuivel gaan niet samen.

Vlees en vis met zuivel of gele mosterd. Beperk bij fibromyalgie dierlijke eiwitten.

Eet zuivel en fruit los van de maaltijd.

Als je gaat eten, het water moet je letterlijk in de mond komen, het moet smaken. Is er iets dat je echt niet lust, niet opeten is de boodschap. Vooral goed kauwen is belangrijk voor de spijsvertering en de werking van de pancreas. Dit stimuleert de aanmaak van anti stresshormonen. Eet in een rustige ontspannen sfeer, niet onder een stresstoestand of emotioneel zwaar beladen staat. Geef al je aandacht aan het eten en vooral geniet ervan!

Het ontbijt:

Ideaal is ook warm; zoals soep met wat rijst (goed voor elke constitutie)

Granen papsoorten met eventueel wat gedroogd fruit zoals rozijnen of abrikozen, gebruik ook kaneelpoeder of gemalen kruidnagel. Havermout of muesli of andere vlokken met rijstmelk, amandelmelk e.a. liefst geen soja melk, werkt afkoelend op het lichaam, kan wel een keer in de zomer bij zeer warm weer). Om te zoeten: gedroogde vruchten, ahornsiroop, kokosbloemsuiker, granensuikers, honing.

Indien men brood eet met voldoende drank, maximum één x per dag. Gebruik op uw boterham notenpasta, zelfgemaakt broodbeleg, confituur zonder suikers. Indien je fruit eet (niet dagelijks doen ) best appels en peren stoven met kaneel. Vermijd ‘s morgens exotisch fruit, eet klein fruit van het seizoen, goed voor alle constituties.

Geen fruit in de winterperiode, verzwakt de immuniteit. Er is dan ook geen fruit te vinden in de natuur. Als men behoefte heeft aan een tussendoortje: een kop soep is ideaal.

Het middagmaal:

Het middagmaal is ook de hoofdmaaltijd van de dag! Op het middaguur zijn de spijsverterings-enzymen het krachtigst. Een evenwichtige maaltijd bestaat uit granen, groenten (zeven kleuren) plantaardige eiwitten en goede vetstoffen.

Granen: rijst, goed voor alle types, gierst en boekweit (goed voor mensen met een zware constitutie), gerst, haver (andere constituties), voldoende variatie is belangrijk.

Stukje kaneelschors, kardemom, kruidnagel, komijn zijn goede specerijen voor de granen. Groenten: denk aan variatie met zoveel mogelijk kleuren. ( blauw en paarsachtige kleuren vind je in rode bietjes, aubergines, rode kool e.a.) Zoete of niet zoete groenten en wortelgewassen, groene groenten met dikwijls een eerder bittere smaak zijn steeds noodzakelijk voor een volwaardige voeding. Specerijen die de spijsvertering stimuleren en de resorptie van voedingsstoffen verbeteren: zwart mosterdzaad, komijn, zwarte peper, kurkuma, kardemom, selderijzaad, koriander, anijs, basilicum, laurier, karwij, kruidnagel, dille, venkel, fenegriek, gember, mierikswortel, asafoetida, marjolein, tijm, munt, nootmuskaat, oregano, peterselie, rozemarijn, saffraan, dragon, maanzaad. Kruidenmengsels, ook Westerse kruiden. Specerijen en kruiden geven ook scherpe, bittere en wrange smaken, nodig om het lichaam te helpen zijn afvalstoffen te elimineren.

Wees creatief!

Eiwitten: plantaardige eiwitten hebben voorkeur in de ayurveda, vooral voor zieke mensen. Mungdaal of gele linzen zijn licht verteerbaar. Maar ook roze, bruine linzen, bonen en erwten, diverse verse tuinbonen. Gebruik zeker specerijen en bonenkruid omdat deze bonen zwaarder verteerbaar zijn. Indien men vis of vlees eet, is het beter met voldoende specerijen behalve gele mosterd. Geen zuivel of fruit bij vis of vleesgerechten. Giftige voedselcombinatie. Gebruik goede vetstoffen. Ideaal is ghee, ongeraffineerde rode palmolie en/of kokosvet met specerijen om te bakken of koken. Vloeibare oliën na de bereiding toevoegen zoals olijfolie, sesamolie, lijnzaadolie, zonnebloemolie, hennepolie, araganolie, pompoenpittenolie, vetstoffen met omega

3 (notenolie) enz… kies voor bio kwaliteit uit een natuurwinkel. Vermijd geharde vetten en margarines. Zij zijn zeer schadelijk voor het lichaam, omdat zij geen zuurstof doorlaten naar de lichaamscellen Bij stresstoestanden zeker niet zuinig zijn op vetstoffen, hoe meer hoe beter Als tussendoor mag je wat noten of een stuk fruit, bio-koekje nuttigen.

Avondmaal:

Ideaal is terug eten van warme bereidingen, ook overschotten van de middag zijn goed. Warme soep, eenvoudige schotels, eenpansgerechten op basis van groeten.

Indien je voor brood kiest, eet dit dan altijd met wat warme soep. Granenpap, rijstdesserten, gestoofde vruchten. Wees voorzichtig met ‘s avonds pasta te eten, indien wel, eet beter pasta van spelt of boekweit. Ga nooit met een lege maag gaan slapen, maar ook niet met een volle maag.

Desserts:

In India sluit men een maaltijd steeds af met iets zoet. Weet dat geraffineerde witte suikers en rietsuiker niet gezond zijn om verschillende redenen. Kies voor een koekje op basis van granenstroop, ahornsiroop, kokosbloemsuiker, stevia e.a. Kies voor natuurlijke zoetstoffen met trage suikers en lage glycemie. Nooit synthetische zoetstoffen! Als je koekjes wilt, koop ze in de natuur winkel, je hebt al een ruime keuze op basis van andere granen dan tarwe. Ook op basis van andere gezondere suikers. Desserten kun je maken met agar-agar, je mag er zoveel van eten dat je wilt.

Drank:

Drink nooit ijskoud, slecht voor de maag en de spijsvertering. Beperk koffie en cafeïne houdende en stimulerende dranken. Drink thee van gember (niet voor het slapengaan), ayurvedische thee, yogithee, groene thee of gewoon wat warm water.

Dagelijkse levensstijl:

Op tijd opstaan, ten laatste voor 7 uur, langer slapen maakt je loom en verstoord veel processen in het lichaam. Probeer je hoofdmaaltijd tussen 11.00 h en 13.00 h te nemen, de spijsvertering is dan het sterkst! Neem voldoende lichaamsbeweging, wandelen, yoga of sport, verse buitenlucht en algemene ontspanning. Neem ook eens wat tijd voor jezelf! Ademhalingsoefeningen en meditatie in de ochtend en de avond zijn zeer heilzaam. Ga op tijd slapen, ook in de ayurveda tellen de uren voor middernacht dubbel.

Onze blootstelling aan giftige chemicaliën en zware metalen is nog nooit zo groot geweest als nu. Ik heb het over zware metalen zoals kwik, cadmium, koper, aluminium, lood en nikkel. Daarbij gerekend de giftige dioxines, pesticiden, nanotechnologische chemicaliën, luchtverontreiniging, medicatie, vaccinaties, plastic en duizenden andere chemicaliën waarvan men de schadelijke werking op lange termijn niet eens kent. Deze gifstoffen verzadigen onze waterreservoirs en komen vanuit de lucht op de grond terecht, denk maar aan de chemtrails. Het dumpen van chemisch en nucleair afval.

En we mogen ook niet vergeten dat het toevoegen van schadelijke stoffen in de voeding zoals additieven, geraffineerde suikers, oliën en E-nummers allemaal lichaamsvreemd zijn. Het lichaam behandelt deze als giftig. De meeste mensen lopen met zeer veel giftige stoffen in hun lichaam, giftige zware metalen kunnen oxideren en de omringende cellen doden. Giftige stoffen beschadigen veel lichaamscellen in alle organen, zenuwweefsel en de hormoonklieren. Zij onderdrukken de spijsvertering en het immuniteitssysteem waardoor je kwetsbaar wordt voor ziekten. Het ergste van al is dat deze schadelijke stoffen en zware metalen lichaamscellen beschadigen (soms met de dood tot gevolg) waardoor exosomen en bacteriën worden uitgenodigd om deze op te ruimen. Onze collectieve vervuiling en hectische levensstijl met stress ligt ten grondslag aan de huidige kankerepidemie en vele andere ziekten zoals MS, bijnieruitputting, fibromyalgie en andere degeneratieve zenuwaandoeningen.

Het is onmogelijk om niet blootgesteld te worden aan deze schadelijke gevaarlijke toxines. Wat we wel kunnen doen is het ontgiften en zuiveren van je lichaam een dagelijkse prioriteit te maken om zoveel mogelijk opstapeling en verstoppingen van gifstoffen te voorkomen. Het is cruciaal om elke dag je immuniteit te helpen, zodat je lichaam sneller herstelt en jou beter kan ondersteunen. Je hebt altijd kans om beter te worden, vertrouw op je lichaam, die weet altijd wat het moet doen. Het vraagt een beetje aandacht van jouw kant, geef je lichaam de juiste voedende voeding om de algemene gezondheid en de hormoonhuishouding echt te voeden. Belangrijk hierbij is om emotionele stabiliteit te cultiveren, negatieve emoties en biologische conflicten emoties zijn even schadelijk voor het lichaam als zware metalen en gevaarlijke chemicaliën. Pathogenen of ziekteverwekkers hebben steeds een onderliggende factor nodig om jou ziek te maken. Toxines, emoties en zware metalen zijn een onderliggende factor.

10- Het gevaar van zware metalen

Zware metalen verstoren in ernstige mate de werking van het zenuwweefsel. Ze zijn neurotoxisch en kunnen zenuwcellen echt beschadigen. Een van de manieren waarop we zware metalen zoals kwik in ons lichaam krijgen is via voedsel uit de oceanen. Tonijn, haai, zwaardvis, en olierijke vissen hebben hoge concentraties kwik in zich. Dit komt door de industriële lozingen die de oceanen bevuilen. Denk ook aan de grote milieurampen. Amalgaamvullingen zijn ook een grote boosdoener. Dit is vaak een co-factor bij CVS. Op you tube filmpjes is duidelijk te zien hoe kwik oxideert door zuurstof en speeksel in de mond. Laat door een ervaren tandarts deze vullingen verwijderen, echter nooit meer dan één tand per maand of twee om de twee maand. Niet meer tegelijkertijd laten vervangen. Een ander zwaar metaal is aluminium dat sterk neurotoxisch is. Aluminium komt in vele soorten vaccins voor, deodorant, zonnebrandmiddelen, pesticiden enzovoort.

Zuiveren van zware metalen: volg steeds de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

1)-Spirulina, bij voorkeur uit Hawaï, absorbeert zware metalen uit het zenuwweefsel, de milt en de lever. 2 theelepels per dag gemengd in wat sap, kokoswater of water.

2)-Wilde bosbessen (zomer): maakt zware metalen in de hersenen vrij om afgevoerd te worden, belangrijk voor je hersenweefsel. Krachtig bij Alzheimer. 

3)-Koriander: bereikt moeilijk plaatsen in het lichaam om zware metalen te ontgiften. 

elke dag 25 gram.

4)-Atlantische dulse: deze alg bindt kwik, koper, lood, nikkel, cadmium en aluminium. Het gaat door de hersen barrière. Dulse laat zware metalen pas los buiten het lichaam. Neem elke dag 2 eetlepels.

5)-Gerstegrasextractpoeder: haalt de zware metalen uit je spijsvertering, de milt, voortplantingsorganen en pancreas. neem 1 à 2 theelepels per dag, gemengd met wat water of sap. versterkt de werking van spirulina.

6)-Peterselie: elke dag 10 gram. Rijk aan voedende stoffen. Verwijderd koper en aluminium uit het lichaam.

7)-Zeoliet: mineraalrijke klei in vloeibare vorm van vulkanische oorsprong. Volg de aanwijzingen op de verpakking.

8)-Antiseptische specerijen zoals salie, kruidnagel, nootmuskaat, tijm, steranijs, kurkuma, citroenmelisse wees royaal in gebruik. Twee teentjes knoflook per dag.

9)-L-glutamine: in poedervorm 1 theelepel per dag in water of een groentesapje.

10)-Elke dag een kopje thee van weegbreeblad en rode klaverbloesem.

12)-Kliswortel.

13)-Thee van gelijke delen rozenbottel, hibiscus bloem, frambozenblad en braamblad is zeer goed om chloor en fluoride uit het lichaam af te voeren.

Voor optimaal effect neem je zoveel mogelijk voedingsmiddelen en natuurlijke supplementen aangevuld met theesoorten binnen 24 uur. Je lichaam krijgt hierbij nog eens essentiële voedingstoffen om te herstellen van de schade die zware metalen hebben aangericht in je lichaam. Je lichaam zuiver houden doe je elke dag. Houd de zuivering eerst een lange tijd aan tot je jouw energieniveau voelt toenemen. Nadien kun je kiezen uit een van bovenstaande zaken, minimum twee en varieer. Als je amalgaamvullingen laat vervangen is het zinvol om voor de verwijdering twee maanden selenium in ionische vorm tot je te nemen. Neem zongerijpt voedsel rijk aan vitaminen en extra veel bladgroenten om je bloedkwaliteit te verbeteren.

11- Co-factoren waarom CVS zo moeilijk herstelt

Deze oorzaken verschillen van persoon tot persoon, en niet alle oorzaken apart leiden tot chronische vermoeidheid, maar wel een combinatie ervan zal uiteindelijk leiden naar CVS. Begrijp dat toxines op zich niet ziek maken, maar opstapeling van toxines verzwakken de weerstand en dat kan leiden tot een intoxicatie schok. Met een verzwakte conditie heeft het lichaam meer moeilijkheden om te ontgiften.

Onregelmatige slaapgewoonten hebben een daaruitvloeiende chronische vermoeidheid tot gevolg. Dat maakt het de spijsvertering extra moeilijk om om te gaan met welk soort voedsel dan ook en dat verhoogt de hoeveelheid toxines in de darmen nog verder. Verstoring van biologische ritmes, door regelmatig ‘s nachts deel te nemen aan het nachtleven, of veel te laat gaan slapen zorgen voor slaaptekort. 

Medicijnen hebben een vochtafdrijvend effect. Zonder water, het belangrijkste transport en geneesmiddel van het lichaam, raakt het lichaam bovendien in een crisissituatie. Samen met ernstige verstoppingen in de lymfe, ingewanden en de lever komen er veel klachten bij van hoofdpijn tot rugpijn en vele spijsverteringsproblemen. Medicijnen bevatten lichaamsvreemde stoffen die moeten gemetaboliseerd worden. Dat veroorzaakt enorme hoeveelheden toxische stoffen waarmee het lichaam energie verliest.

Bovendien wordt de kans op wisselwerkingen vergroot en wordt de persoon berooft van waardevolle voedingsstoffen die hij nodig heeft om zelf zijn ziekte en CVS te bestrijden. Het lichaam krijgt het steeds moeilijker om toxische stoffen te neutraliseren.

Medicijnen zijn alleen gerechtvaardigd als symptomen levensbedreigend worden. Ziekten die ontstaan door medicijngebruik noemt men iatrogene aandoeningen. Het treurige is dat iatrogene aandoeningen in de top drie staat van meeste overlijdens.

Kortweg: de symptomen van een ziekte kunnen nooit de oorzaak zijn van een ziekte; ze zijn de effecten ervan. Daarom kan een ziekte niet genezen worden door alleen maar symptomen te bestrijden. De meest effectieve manier om met de ziekte om te gaan is door alle energie verminderende factoren weg te nemen die de altijd aanwezige poging van het lichaam om terug te keren naar equilibrium ofwel de natuurlijke staat van evenwicht kunnen verstoren. dat zijn: te veel eten, slechte voeding, slaapgebrek, niet genoeg vers water drinken, het gebruik van farmaceutische medicijnen en stimulerende middelen enzovoort. Zij verminderen de energiereserves van het lichaam en maken het gevoelig voor een toxinecrisis of biologische toxine schok.  Dat kan uitmonden dat het lichaam bacteriën, schimmels en exosomen gaat activeren. “Maar het reinigen van het lichaam van de opgehoopte afvalstoffen en het aanwennen van gezonde voedingsgewoonten en een goede levensstijl creëren de voorwaarden voor het lichaam om zichzelf te genezen”.

Vertrouwen op je lichaam en niet bang zijn spelen een sleutelrol in je herstel. Begrijp dat alle ziekten in het begin onschuldig zijn. de meeste beginnen als een eenvoudige verkoudheid, maagpijn, indigestie, darmkrampen, vermoeidheid, stijve gewrichten, huidklachten, en soortgelijke kleine kwaaltjes. Deze schijnbare onbelangrijke klachten kunnen kwaadaardig worden als ze te snel genezen worden door conventionele behandeling en farmaceutische medicijnen. Ze kunnen nooit werkelijk genezen worden door symptoom-georiënteerde bestrijding of behandelingen. Omdat iedere kleine intoxicatie crisis die onderdrukt wordt meer toxines in het systeem brengt en daardoor aangeboren uithoudingsvermogen en vitaliteit verminderen. Je verzwakt door toxines. Opstapeling van toxines veroorzaakt een biologische toxine schok. En als de oorzaak van deze relatief onbelangrijke klachten niet wordt verwijderd, kan een ernstige verslechtering van de lichaamsfuncties het resultaat zijn. Dit kan het begin worden van een langdurige ziekte en chronische vermoeidheid.

Verstopte galwegen zijn ook een co-oorzaak van chronische vermoeidheid. Dat heb ik uitgelegd in de lezing en blog over fibromyalgie.

Onvoldoende water drinken is tevens een oorzaak van vermoeidheid

Te weinig of net te veel lichaamsbeweging maakt het lichaam vermoeid en ziek. terwijl een uitgebalanceerde beweging het lichaam gezond en sterk maakt. Je kunt je wel voorstellen als er vermoeidheid zich voordoet bij bewegingen dat je beter stopt.

Verstopte dikke darm. Slecht werkende spijsvertering. geniet je van je voedsel en kauw je elke hap 30X?

Pesticiden in voeding is een uiterst belangrijke co-factor dat CVS in stand houdt.

Verstoring in het metabolisme, aanhoudend symptoombestrijding, verstoppingen in de lymfe en haarvaten, veelvuldig gebruik van antibiotica, zijn factoren die vermoeidheid in stand houden. 

Overgroei of wildgroei van Candida albicans is ook een co-factor van chronische vermoeidheid. Candida is eveneens het gevolg van een intoxicatie schok, ik bedoel ernstige vervuiling van het lichaam. Candida en andere schimmels zijn de schoonmaakploeg in de natuur als het om giftige toxines gaat. Een schone darm met een evenwichtige darmflora is nu eenmaal een voorwaarde om optimaal gezond te blijven. Wist je dat de gist van candida albicans een belangrijke functie heeft in de darmen? Zijn functie is om het darmslijmvlies te onderhouden en te beschermen tegen irriterende stoffen. Candida albicans is in werkelijkheid een saprofyt en dat betekent dat ze dood en potentieel giftig weefsel vernietigen. Wildgroei van candida ontstaat door grote verstoringen in de darmflora waarbij schadelijke stoffen niet op tijd kunnen geneutraliseerd worden. Het veelvuldig gebruik van antibiotica is een grote veroorzaker van wildgroei door Candida. Als de vergiftiging van het lichaam aanhoudt, en de spijsvertering ernstig verstoord blijft, dan zal de Candida tentakels vormen die doorheen de darmwand heen dringen om de vergiftigde weefsels in het lichaam op te ruimen. 

Candida albicans

Het spreekt vanzelf dat dit een grote lijst van lichamelijke en emotionele problemen met zich meebrengt. Maar is dat de schuld van Candida? nee, het is de schuld van intoxicatie schokken in het lichaam. Dus blijf elke dag alles doen om je lichaam bij te staan in het zuiveren en ontgiften. 

12- Het emotionele aspect van CVS (Christiane Beerlandt)

Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar eerder om je voorgeschiedenis beter te leren kennen om je problemen aan te kunnen pakken. Uiteindelijk is het allemaal uit onschuld gebeurd, en je deed steeds je best want dat is wel jouw waarheid.

Gevoelsdood, je voelt je uitgeperst als een zure citroen. Je beschouwt het leven te zeer als een toevallig en oppervlakkig gebeuren. Jij ervaart wel mogelijke wel de psychologische problemen, maar je snijdt jezelf af van de bron in jezelf dat je juist een uitweg kan tonen in deze situatie. je vertrouwt je eigen intuïtie niet, je bouwt je leven op met planning en ratio, maar je diepste zelf, je hart en je gevoelens worden niet geïntegreerd in je bestaan. Je stopt je energieën in nutteloze zaken , is een voor jou verkeerde richting. Datgene wat jij wilt is niet altijd het beste voor jou, luister naar je gevoelens. Leef je teveel naar de buitenwereld toe.

1- Het is belangrijk dat je uit je oude situatie stapt, eerlijk met jezelf en vanuit jouw diepste gevoel. Stop ermee met jezelf als een negatief, onbemind, vermoeiend en mislukt wezen te beschouwen. Wees in je gedachten niet zo destructief, want daarmee dood jij jezelf.

2- Stel je in verbinding met je hart, met je diepste zelf en niet langer vechten tegen de weg die je zelf onbewust oproept als zijnde de beste weg voor jezelf. klamp je niet vast aan materie, maar geef je vertrouwen aan je zelf. Het is niet meer nodig om jezelf als mens te degraderen tot een machteloos en nietig schepsel en zet de kroon op je hoofd.

3- Erken eindelijk jouw autonome waarde en het vermogen van een mens om zelf een nieuw leven te creëren. Stop met te twijfelen aan je innerlijke krachten en stop ermee om energieën te verspillen aan nutteloze details, aan een toekomst die je niet verstandelijk kan vastleggen. verwacht de oplossing van jouw problemen niet van anderen, niet van diëten, niet van therapieën. Wel kan diep communiceren met anderen je goed doen, dat is oké, maar je zult het uiteindelijk zelf moeten doen. 

4- Verlang naar het mooie in jezelf, creëer je leven in gedachten, laat het los in vertrouwen en vermoei je niet met positieve of negatieve gedachten. Dat wat het beste is voor jou haal jij naar jezelf toe wanneer jij gelooft in dit levensproces. alle energieën die jij nodig hebt om gezond en fit te zijn kun je slechts vinden in de onuitputtelijke bron  van je diepste zelf. ga hand in hand met je zelfbewuste  en verstandige leiding en het intuïtieve vertrouwen. Bouw op je innerlijke krachtbron, de eeuwige energie in jezelf. klamp je niet vast aan een beperkt zelfbeeld, aan het eenzijdige rationele denken van zoiets “dat moet”. Stel je flexibel voor datgene dat zich aanbiedt, openstaan voor vernieuwingen. Maar laat je ook niet leegzuigen door anderen, laat je niet uitpersen. Zet jezelf niet vast in anderen.

5- Bescherm jezelf, wordt bewust van je grote waarde, stel je grenzen, baken jouw terrein af! Voel je veilig in je diepste zelf en leef niet meer naar de buitenwereld. wees in de eerste plaats niet creatief om respect, waardering en erkenning van anderen te verdienen, maar wees creatief om jezelf te erkennen, te respecteren en te waarderen. Bouw je leven niet op om het uiterlijke, als imago om de buitenwereld te behagen, maar leef uitsluitend vanuit je gevoel, jouw innerlijke kern, je bron. 

6- Leef in harmonie met jezelf en ontken je gevoelens niet. Leef ze uit. Leef niet naar het oog van de andere want op deze wijze snijdt jij jezelf af van die diepe energiebron in jezelf. Wees trouw aan jezelf zodat jij jezelf niet nodeloos vermoeit om te kunnen voldoen aan de verwachtingen van anderen. Leef in éénheid met jezelf in plaats van je in een tweespalt op te splitsen waarbij je een taak uitvoert of een houding aanneemt of een functie vervult die volledig indruist tegen je innerlijke aard en dat past in een uiterlijk kader.

7-  Speel geen theater meer maar speel jezelf. Heb je zo een angst om jezelf te zijn? Ervaar jij het leven als onbenullig? Tracht je deze leegte op te vullen met materie en schijn? Dat is het leven niet, deze houding mondt uit in de dood. Stel je open voor de oerkracht, de atoomenergieën uit je diepste zelf. In het stopcontact met jezelf zal je die energie ontvangen. begin met de communicatie van je levende zelf dan blijf je voorzien van energie.

Denk aan de zes begrippen uit de online lezing over emoties. Hoe je jezelf kan ondersteunen om deze zaken op te lossen en bestaansrecht te geven.

  1. zachtheid
  2. onschuld
  3. onvoorwaardelijk liefde
  4. vergeving
  5. mededogen
  6. dankbaarheid

En dat in de eerste plaats naar jezelf toe. Je bent het waard.

Heb je hulp nodig, ik ben ervaringsdeskundige en intuïtief voelend en kan jou ondersteunen indien jij dit wenst. 

Disclaimer:

Dit naslagwerk heeft als doel u betrouwbare informatie te verstrekken over het onderwerp dat behandeld wordt. Er is alles in het werk gesteld om dit naslagwerk zo compleet en nauwkeurig mogelijk te maken. De aangeboden informatie kan, ondanks alle zorgvuldigheid, onjuistheden bevatten. Het doel van dit naslagwerk is om te onderwijzen. Zowel de schrijver als de uitgever zullen door geen persoon of instantie aansprakelijk gesteld noch verantwoordelijk geacht kunnen worden voor welk verlies, schade of letsel dan ook dat veroorzaakt is of waarvan aangenomen wordt dat het direct of indirect veroorzaakt is door de informatie die dit naslagwerk bevat. Het gebruik van de informatie die in dit naslagwerk aan bod komt, is geheel voor rekening van de lezer. De lezer moet zijn eigen oordeel vellen of een holistisch medisch expert of zijn persoonlijke arts raadplegen voor specifieke toepassingen bij zijn individuele problemen. De informatie die hierin gepresenteerd wordt, is op geen enkele manier bedoeld als vervanging van medische diagnostiek en/of behandeling. Indien u vragen heeft over uw gezondheid, raadpleeg dan een medisch bekwaam persoon.

Related Articles

Reacties

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.